Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Śladem zaginionych torów - Film


349 odpowiedzi w tym temacie

#61 ~Smerf Maruda~

~Smerf Maruda~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2012 - 05:49:40

Specjalny pociąg z Poznania do Ustki.Elektryfikacja linii Ustka Słupsk zakończona w 1990 roku dawna świetność stacji umarła nastawnie mechaniczne padły kształtówki wycieli a w 1999 roku stacja posiadała szereg sprawnych żurawi wodnych szkoda że nikt nie pomyślał wtedy aby to wszystko pozostawić ale cóż trudno co dobre nie wróci.


Jeden z nich zabezpieczył były naczelnik bezpromocji Ustki Wszułkowski,
miano użyć dźwigu, ale zaoszczędził kaskę i zwalili go luzem,
żeliwo niestety pękło.
Kto wie co się z nim teraz dzieje?

#62 ~M&D~

~M&D~
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2012 - 14:36:24

Bad Doberan; Na łamach filmu z Niemiec, kolejka wąskotorowa. Także dobre miejsce na wakacje dla miłośników kolejek. Do dzisiaj funkcjonuje doskonale, nadaje temu charakter tego co zostało wywiezione przez Rosjan i zabrane z Ustki w 1945 roku.


STACJA USTKA: Być może to juz miejsce zapomniane? Albo jest to problem wieloletnich zaniedbań? Nie wiem... (DLA SMERFA)Stwierdzam że lubię oglądać zamieszczone przez ciebie fotografie. Bowiem na innych forach opisujesz to z niezmiernie dobrą precyzją. A poza tym piszesz prosto z mostu. Dlatego jeżeli możesz to proszę cię wyślij nowe...

#63 Yktorn

Yktorn

    Swojak

  • Moderatorzy społeczni
  • PipPipPipPip
  • 2291 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 11:21:25

A dzisiaj jeżdżą po Polsce lokomotywy w malowaniach flag narodowych państw biorących udział w rozgrywkach EURO 2012.

#64 ~www.koljwizja.pl~

~www.koljwizja.pl~
  • Goście

Napisano 03 maj 2012 - 13:39:37

Dołączona grafika

Tak wyglada kolej waskotorowo-dojazdowa w Kaliszu. W USTCE tutaj turysci mieli by radoche, a tam jedynie marnieje...


Kaliska Kolej Dojazdowa -(FAKTY TEMATU wąskotorówki)na filmie; wiadomosci Z KALISZA...

#65 ~Autorstwa:marcin barnowski~

~Autorstwa:marcin barnowski~
  • Goście

Napisano 07 maj 2012 - 12:52:32

Zabytkowe tory w Ustce

Marcin Barnowski, marcin.barnowski@mediaregionalne.pl

Serdecznym podziękowaniem dla autora tego tekstu: P. Marcinowi Barnowskiemu. Czytelnicy!
;)
Pozostałości torowiska sprzed I wojny światowej odkryli robotnicy remontujący nabrzeże w usteckim porcie. To dowód m.in. na to, że coś, co teraz ma się nazywać Słupską Koleją Morską, istniało już w przeszłości.

Odcinek torów kolejowych wyłonił się spod zdartej nawierzchni nabrzeża wprost pod kapitanatem portu. Na jednej z szyn odkryto liczbę "1914", oznaczającą najprawdopodobniej datę, kiedy została wyprodukowana.

- Ten fragment z datą wyeksponujemy na terenie pod latarnią - zapowiada Paweł Witkowski, prezes Stowarzyszenia Miłośników Latarni Morskich "Pro Baltico Bono".

Tory to pozostałość po linii kolejowej, która dochodziła aż pod samą latarnię morską. Wykorzystywana była głównie w transporcie towarów przeładowywanych w usteckim porcie, wówczas największym między Gdańskiem, a Szczecinem.

W sezonie jednak, podobnie jak równoległa linia kolejowa wzdłuż zachodniego nabrzeża, wykorzystywana była także do transportu turystycznego. Letnicy ze Słupska mogli dzięki niej dojechać prawie do samej plaży i tak samo wrócić. Przy dzisiejszym kapitanacie ustawiano wówczas przenośne, drewniane perony; funkcjonował także specjalny system przypominania plażowiczom o zbliżającej się godzinie odjazdu pociągów. Tak samo ma działać Słupska Kolej Morska, projekt propagowany przez słupskich, usteckich i powiatowych samorządowców; problem w tym, że w przeciwieństwie do cesarskiej kolei, która działała, ten jeszcze nie zrealizowany i nie wiadomo, czy kiedykolwiek będzie.Tymczasem w związku z odkryciem w porcie inną intrygującą rzecz ujawnił nam ustczanin Mieczysław Nycz:

- W piwnicy odkryłem niedawno napis wskazujący na datę produkcji szyn, użytych jako belki nośne, podtrzymujące bardzo gruby strop. To 1869 rok! To niesamowite, wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi - mówi Nycz.

#66 Yktorn

Yktorn

    Swojak

  • Moderatorzy społeczni
  • PipPipPipPip
  • 2291 postów

Napisano 07 maj 2012 - 13:25:57

Zabytkowe tory w Ustce

Marcin Barnowski, marcin.barnowski@mediaregionalne.pl

Serdecznym podziękowaniem dla autora tego tekstu: P. Marcinowi Barnowskiemu. Czytelnicy!
;)
Pozostałości torowiska sprzed I wojny światowej odkryli robotnicy remontujący nabrzeże w usteckim porcie. To dowód m.in. na to, że coś, co teraz ma się nazywać Słupską Koleją Morską, istniało już w przeszłości.

Odcinek torów kolejowych wyłonił się spod zdartej nawierzchni nabrzeża wprost pod kapitanatem portu. Na jednej z szyn odkryto liczbę "1914", oznaczającą najprawdopodobniej datę, kiedy została wyprodukowana.

- Ten fragment z datą wyeksponujemy na terenie pod latarnią - zapowiada Paweł Witkowski, prezes Stowarzyszenia Miłośników Latarni Morskich "Pro Baltico Bono".

Tory to pozostałość po linii kolejowej, która dochodziła aż pod samą latarnię morską. Wykorzystywana była głównie w transporcie towarów przeładowywanych w usteckim porcie, wówczas największym między Gdańskiem, a Szczecinem.

W sezonie jednak, podobnie jak równoległa linia kolejowa wzdłuż zachodniego nabrzeża, wykorzystywana była także do transportu turystycznego. Letnicy ze Słupska mogli dzięki niej dojechać prawie do samej plaży i tak samo wrócić. Przy dzisiejszym kapitanacie ustawiano wówczas przenośne, drewniane perony; funkcjonował także specjalny system przypominania plażowiczom o zbliżającej się godzinie odjazdu pociągów. Tak samo ma działać Słupska Kolej Morska, projekt propagowany przez słupskich, usteckich i powiatowych samorządowców; problem w tym, że w przeciwieństwie do cesarskiej kolei, która działała, ten jeszcze nie zrealizowany i nie wiadomo, czy kiedykolwiek będzie.Tymczasem w związku z odkryciem w porcie inną intrygującą rzecz ujawnił nam ustczanin Mieczysław Nycz:

- W piwnicy odkryłem niedawno napis wskazujący na datę produkcji szyn, użytych jako belki nośne, podtrzymujące bardzo gruby strop. To 1869 rok! To niesamowite, wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi - mówi Nycz.


Odkryte tory to pozostałość po dawnym - przedwojennym - torowisku zaopatrzenia portu w towary ładowane bezpośrednio z wagonów kolejowych na statki które przybiły do wschodniego nadbrzeża oraz do zaopatrzenia okrętów wojennych.
Pamiętać należy, że tory wodne w porcie usteckim nie zawsze były należycie pogłębiane, dlatego też wschodnie nadbrzeże było traktowane jako awaryjne dla cumowania lekkich statków wojennych. Tylko w sezonie letnim - sporadycznie - zatrzymywały się tam pociągi wiozące letników do wschodniej plaży w Ustce.

I to jest cała tajemnica tego odkrycia.
Wystarczy popatrzeć na niemieckie mapy wojskowe portu Stolpmünde z lat 1936-1942.

Ale to dla dociekliwych.
Jako kolekcjoner starych map poniemieckich z terenów Stolpmünde mogę coś niecoś o tym powiedzieć.

Użytkownik Yktorn edytował ten post 07 maj 2012 - 13:30:25


#67 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 07 maj 2012 - 13:50:01

Z podziękowaniem dla autora tekstu P. Marcinowi Barnowskiemu. Zawarty tytuł „Zabytkowe tory” umieszczono w głosie pomorza z 7 kwietnia 2012 roku... Uprzedzam że z tego powodu nie jest to wymysł użytkownika pod nazwą: SMERF. Proszę zajrzeć na strone www.toptop.dk

#68 ~Canadian Railways~

~Canadian Railways~
  • Goście

Napisano 10 maj 2012 - 11:14:40

In 1945, shortly after the war Ustecka (Stolpmunde) narrow gauge railway with the participation of Soviet troops was robbed and taken to areas of Russia. So far could not be determined by the events of little documentation.





W roku 1945, tuż po wojnie Ustecka kolej wąskotorowa z udziałem wojsk radzieckich została zrabowana i przewieziona na tereny Rosji. Dotychczas nie udało się ustalić celu wydarzeń poprzez znikomą dokumentację.

#69 ~Canadian works~

~Canadian works~
  • Goście

Napisano 10 maj 2012 - 12:20:40


Lokomotywa marki: Henschel

Prosze zwtocic uwage na napis STETTIN< >SZCZECIN

Footage of the German-built Henschel tank engines at the Boothbay Railway Village in Boothbay Maine. The engine shown was built in 1934. These tank engines, in German feldbahnlok (field railway engine), were used in construction such as the autobahn, on industrial sites, and after the war to help clear the rubble. In Maine they are running on 2ft. track. Also shown on the video are an abandoned boiler and a retired engine. Bemusing is the very deep, mournful American whistle on the engine. The original one was much higher pitched.
The engine running is one of two engines running at the Village, and the one I would later drive as part of the Village's steam course. Filmed 2002. More info on the Railway Village at http://www.railwayvillage.org/

The engine running is one of two engines running at the Village, and the one I would later drive as part of the Village's steam course. Filmed 2002. More info on the Railway Village at http://www.railwayvillage.org/

#70 ~Canadian FOTO~

~Canadian FOTO~
  • Goście

Napisano 11 maj 2012 - 16:51:37

Dołączona grafika


Lokomotywy waskotorowe: Henschel FOTO ALBUM
Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

#71 ~Canadian Henschel~

~Canadian Henschel~
  • Goście

Napisano 14 maj 2012 - 14:30:53

Historia
Założenie i rozwój firmy w XIX wieku

W 1810 roku George Christian Carl Henschel założył w Kassel odlewnię, w której w 1816 rozpoczął produkcję maszyn parowych. W 1837 syn Carl Anton Henschel otworzył drugą fabrykę na Placu Holenderskim (obecnie teren uniwersytetu w Kassel). Pierwsza lokomotywa parowa produkcji firmy Henschel została dostarczona w 1848 roku dla potrzeb wybudowanej cztery lata wcześniej linii kolejowej Kurfürst-Friedrich-Wilhelm-Nordbahn.
Przedsięwzięcia firmy w pierwszej połowie XX wieku

W 1905 roku w fabryce firmy Henschel powstała pierwsza lokomotywa elektryczna, a pięć lat później pierwsza lokomotywa spalinowa. Wytwórnia Henschel-Werke stała się w tym czasie, obok Borsig Werke największym wytwórcą lokomotyw i w 1920 została przekształcona w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (GmbH).
W styczniu 1925 roku zmieniono nazwę spółki na Henschel & Sohn, rozpoczynając jednocześnie produkcję ciężarówek i autobusów. Około 1930 roku pojawiło się logo firmy w postaci sześcioramiennej gwiazdy z umieszczoną centralnie literą H, które było używane do oznaczania samochodów i lokomotyw marki Henschel do końca lat 60.
Podczas I wojny światowej w zakładach Henschel produkowano również broń, a podczas II wojny światowej firma ta stała się jednym z głównych dostawców uzbrojenia dla wojsk niemieckich. Pracowano m.in. nad ciężkim czołgiem Durchbruchwagen. Ze względu na duże znaczenie fabryki firmy Henschel były wielokrotnie bombardowane przez aliantów i ostatecznie prawie całkowicie zniszczone. Po wojnie ze względu na złą sławę producenta uzbrojenia, działalność firmy została ograniczona do produkcji małych lokomotyw przemysłowych i remontu ciężarówek. W 1948 pozwolono na budowę większych lokomotyw, a w 1961 w zakładach w Esslingen rozpoczęto wytwarzanie lokomotyw spalinowych napędzanych silnikiem diesla.
Dołączona grafika

#72 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 15 maj 2012 - 07:17:09

Dołączona grafika

fotka elveeza rozebrany most kolejowy w okolicy Bydlina

#73 ~MTS~

~MTS~
  • Goście

Napisano 15 maj 2012 - 12:50:39

Ustecka Kolej waskotorowa 1913 - 1945.

Kolej waskotorową o rozstawie osi 750 mm obsługującą trasę z Ustki do Smołdzina wybudowano w roku 1913. Wożono nią płody rolne z gospodarstw rozsianych po trasie Ustka Smołdzino do portu w Ustce. Kolejka obsługiwała również ruch osobowy. Niejednokrotnie kursowały składy mieszane - towarowo - osobowe. Po zakończeniu wojny trakcja została rozebrana i jako łupy wojenne stalowe tory wywieziono do ZSRR. Dziś na nasypie kolejki wąskotorowej z powodzeniem funkcjonuje trasa rowerowa wiodąca z Ustki do Rowów nazwana "Szlak Zwiniętych Torów". Aktualnie jedynym namacalnym dowodem na istnienie linii kolejki wąskotorowej jest właśnie ten nasyp oraz pompa wodna do napełniania zbiorników.
http://www.mapy.eksp..._stolpmunde.htm

#74 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 15 maj 2012 - 13:52:40

http://de.academic.r.../dewiki/1335472



Kolej waskotorowa o rozstawie osi 750 mm :)
Dołączona grafika

#75 ~Destiny vice~

~Destiny vice~
  • Goście

Napisano 15 maj 2012 - 14:46:44

Niemiecka firma, 30 lat doswiadczenia:

Zastosowanie: rewitalizacja i torowiska

Willke rail construction GmbH & Co. KG
Hauptstraße 50, 21357 Wittorf
Fon: 04133 / 2134-0, Fax: 04133 / 2134-44

- Patrz: http://www.willke-gmbh.de/

Kolejka waskotorowa: NORWEGIA
Dołączona grafika

http://www.tog-billeder.dk/polen.htm <kliknij< Szeroka galeria lokomotyw na terenie POLSKI...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#76 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 16 maj 2012 - 07:13:50

Dołączona grafika

Jedyne co pozostało z torów w porcie. Fragment chyba z 1980 roku ciezko odczytac co tam pisze.

#77 ~MTS~

~MTS~
  • Goście

Napisano 18 maj 2012 - 11:33:19

Dołączona grafika

Jedyne co pozostało z torów w porcie. Fragment chyba z 1980 roku ciezko odczytac co tam pisze.

Swietna fotografia, ot calkiem super!- Ciekaw jestem co to za szyna? Dobrze byloby wybrac sie na wycieczke w poblizu gdzie istniala kolei waskotorowa, to moze bylyby jakies znaleziska?

#78 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 maj 2012 - 09:36:48

Szyne znaleziono wlasnie w porcie, wkradl sie blad 1890 to data z niej odczytana - szyna spoczywa kolo resztek stepki pod latarnia morska.

#79 ~Canadian railway~

~Canadian railway~
  • Goście

Napisano 21 maj 2012 - 14:03:53

Koleje, drogi waskotorowe w Rosji... MAPA.

Dołączona grafika

#80 ~KOLEJWIZJA~

~KOLEJWIZJA~
  • Goście

Napisano 21 maj 2012 - 15:54:54

OBEJRZYJ: :)



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych