Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Śladem zaginionych torów - Film


349 odpowiedzi w tym temacie

#41 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2012 - 16:32:14

Firma Lenz & Co

Lenz & Co pracował z ogólnej koncepcji.
Bardzo szybko stało się oczywiste, Friedrich Lenz, byl nieco swiadomy że nie było pieniędzy w ekonomii do skali uruchomienia i standaryzacji. Spowodowało to pojęcie bardzo wyjątkowe. Firma zaoferowała ok. 1900 wykonan kolei wąskotorowych jako kompletny pakiet. Wszystko rozpoczynajac od torów, budynków i wyposażenia można bylo to nabyć w komplecie. Dla budynków, oznaczało to również świetnosc i jednolitość stylu. Znawcy twierdzą, że potrafią rozpoznać firme Lenz na odległość. W pokładzie, firma została założona w 1894 roku przez Friedricha Lenz.
Bardzo szybko rozprzestrzeniła się ona do większości Niemiec i rodzaju pracy wraz z ustanowieniami funkcjonowania kolei. Wielka fala nacjonalizmu w Niemczech przez hitlerowców w 1940 roku była poważnym ciosem dla firmy. Wiele kursów kolejowych były przedmiotem Rzeszy, a tym samym uwzględnieniem maszyny wojennej. Kilka mniejszych ścieżek kolejowych uciekło stosunkowo obronną ręką. W Niemczech Zachodnich przetrwało po wojnie kilka spolek firmy Lenz. Niestety z czasem to było później odsprzedawane. Nie udało się uzyskać dodatkowych informacji o Lenz & Co od około 1920 do dziś. Niektóre informacje, zostaly zatarte lub utracone w wyniku bombardowań Berlina w czasie II wojny światowej.

www.toptop.dk ("TORY") Czyli jak doszlo do polaczen kolejowych na terenie dawnych Niemiec ? CZESC 2.

#42 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2012 - 16:42:58

WERSJA NIEMIECKA: Die Geschichte des LENZ-Konzerns beginnt Ende des 19. Jahrhunderts, als das Netz der Haupteisenbahnlinien im Deutschen Reich vollendet und auch ein Großteil der Nebenbahnen bereits in Betrieb war. Allerdings waren damals noch immer viele Regionen - vor allem in landwirtschaftlich strukturierten Gegenden - abseits des Schienenstranges geblieben. Vor allem der größte deutsche Gliedstaat, das Königreich Preußen, sah sich nicht in der Lage, alle berechtigten Wünsche der betroffenen Bevölkerung dadurch zu erfüllen, dass die Preußische Staatsbahn selbst als Bauherr und Betreiber fungierte.


Siegelmarke der Pommerschen Betriebsdirektion StettinDie Preußische Regierung verfolgte daher den Plan, die lokalen Bahnen in einer vereinfachten Betriebsweise durch private Gesellschaften bauen und betreiben zu lassen, an denen sich der Staat, die Provinzen, die Kreise und Städte sowie örtliche Interessenten aus der Wirtschaft beteiligen konnten.

Zu diesem Zweck wurde das Preußische Kleinbahngesetz geschaffen, das am 28. Juli 1892 verkündet wurde. Dieses Gesetz führte in gut zwei Jahrzehnten zum Bau von Neben- und Kleinbahnen im Königreich Preußen in einem Umfang von mehr als 12.000 km. Das Eisenbahnnetz wurde dadurch von 6,99 km auf 13,7 km je 100 km² verdichtet; es hatte sich also fast verdoppelt. Der Anteil der nichtstaatlichen Eisenbahnen am Gesamtstreckennetz in Preußen stieg von 6 % im Jahre 1892 wieder an auf 26 % im Jahre 1914.

An diesen Bauvorhaben war die Firma LENZ & Co GmbH mit rund 100 Bahnen zu einem Drittel beteiligt. Die Gründer dieses Unternehmens hatten offenbar den Trend rechtzeitig erkannt und die Möglichkeiten, die das neue Gesetz bot, voll ausgeschöpft.

#43 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2012 - 17:16:35

Fredrich LENZ-BIOGRAFIA

Carl Theodor Friedrich Lenz, który pochodził z rodziny chłopskiej,bral udzial w Wojewódzkiej Szkole Przemysłowej w Szczecinie. W wieku 20 lat wszedł do biura kierownictwa Berlin-Szczecin centrum zarzadzania kolejowego. W 1876 roku założył własną firmę budowlaną i był aktywnym czlonkiem w budownictwie kolejowym. Ukończyl w 1882 roku, Altdamm-Colberger Eisenbahn-Gesellschaft Company, budował jako generalny wykonawca. Następnie stworzył kilka linii kolejowych w Mecklenburg-Schwerin, dla których podniósł nie tylko część kosztów budowy, ale również przejał zarządzanie i ryzyko operacyjne na kilka pierwszych lat.

W 1892 roku założył firme Lenz & Co Ltd. w Szczecinie i został jej dyrektorem zarządzającym. W 1914 roku, firma zbudowala około 100 linii kolejowych na terenie całych Prus.
Efektywne oszacowano wartość projektu, zgodnie z pojazdami i powstaniem nowych budynków. Po 1918 roku firma zajeła się głównie z funkcjonowaniem koleji waskotorowych.

Wiecej informacji kliknij na http://de.wikipedia....nz_(Unternehmer)

#44 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2012 - 16:43:28

http://pkjs.de/bahn/...l1/map-pom.html Kliknij aby zobaczyc strone.

#45 ~Destiny vice~

~Destiny vice~
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2012 - 15:24:35



#46 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 06 luty 2012 - 15:00:06

Fredrich LENZ-BIOGRAFIA

Carl Theodor Friedrich Lenz, który pochodził z rodziny chłopskiej,bral udzial w Wojewódzkiej Szkole Przemysłowej w Szczecinie. W wieku 20 lat wszedł do biura kierownictwa Berlin-Szczecin centrum zarzadzania kolejowego. W 1876 roku założył własną firmę budowlaną i był aktywnym czlonkiem w budownictwie kolejowym. Ukończyl w 1882 roku, Altdamm-Colberger Eisenbahn-Gesellschaft Company, budował jako generalny wykonawca. Następnie stworzył kilka linii kolejowych w Mecklenburg-Schwerin, dla których podniósł nie tylko część kosztów budowy, ale również przejał zarządzanie i ryzyko operacyjne na kilka pierwszych lat.

W 1892 roku założył firme Lenz & Co Ltd. w Szczecinie i został jej dyrektorem zarządzającym. W 1914 roku, firma zbudowala około 100 linii kolejowych na terenie całych Prus.
Efektywne oszacowano wartość projektu, zgodnie z pojazdami i powstaniem nowych budynków. Po 1918 roku firma zajeła się głównie z funkcjonowaniem koleji waskotorowych.

Wiecej informacji kliknij (POPRAWA tego ADRESU brzmi)>>: http://de.wikipedia....nz_(Unternehmer)



#47 ~top~

~top~
  • Goście

Napisano 06 luty 2012 - 15:07:20

http://de.wikipedia....nz_(Unternehmer)
BYC MOZE LINK TEGO SERWISU NIE DZIALA; proponuje dalej szukaj wedle tej nazwy...

#48 ~top~

~top~
  • Goście

Napisano 06 luty 2012 - 15:18:55

http://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Lenz_(Unternehmer)
BYC MOZE LINK TEGO SERWISU NIE DZIALA; proponuje dalej szukaj wedle tej nazwy...

http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Lenz_theodor_friedrich_carl.jpg&filetimestamp=20090624151039

#49 ~Canadian Railways~

~Canadian Railways~
  • Goście

Napisano 07 luty 2012 - 14:40:43

Захваченные треков прусский:




http://forum.kenig.o...=8542&mode=view
http://forum.kenig.o...=9284&mode=view
http://forum.kenig.o...=9285&mode=view
http://www.absolutea...sport_in_Poland
http://upload.wikime...ommern_1905.png
http://www.thefullwi...ania_(1933–1945)

#50 ~M&D~

~M&D~
  • Goście

Napisano 13 luty 2012 - 12:19:10

Dołączona grafika
:blink: Rozkład jazdy; linia kursów, Schlawe - Stolpmünde (SŁAWNO- USTKA)

#51 ~www.toptop.dk~

~www.toptop.dk~
  • Goście

Napisano 14 luty 2012 - 15:47:37

Dołączona grafika
Frederick Lenz (ur. 9 listopada 1846 w Okręgowej Pflugrade Naugard, † 19 sierpnia 1930 w Pflugrade) był przedsiębiorcą, założycielem do budowy i eksploatacji linii kolejowych, z tej nazwy.

Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika
Dworzec kolejowy (Linii wąskotorowej) w Niemieckiej miejscowości Bad Doberan; www.molli-bahn.de
Władze miasta Ustki nie podjeły żadnych decyzji założenia muzeum wąskotorowej kolejki która dawniej miała miejsce w Ustce przed 2-wojną światową. Dobrym tego przykładem jest Niemiecka miejscowość Bad Doberan, położona w obrębie Rostock.

#52 ~M&D~

~M&D~
  • Goście

Napisano 15 luty 2012 - 15:29:04

Definition of parts

Schemat mechanizmu:
Dołączona grafika

#53 ~forumowicz~

~forumowicz~
  • Goście

Napisano 16 luty 2012 - 15:40:44



#54 ~X-man~

~X-man~
  • Goście

Napisano 27 luty 2012 - 13:59:26

Dołączona grafika

Tak wyglada kolej waskotorowo-dojazdowa w Kaliszu. W USTCE tutaj turysci mieli by radoche, a tam jedynie marnieje...

#55 ~Tomek~

~Tomek~
  • Goście

Napisano 01 marzec 2012 - 13:37:38

Dołączona grafika


Specjalny pociąg z Poznania do Ustki.Elektryfikacja linii Ustka Słupsk zakończona w 1990 roku dawna świetność stacji umarła nastawnie mechaniczne padły kształtówki wycieli a w 1999 roku stacja posiadała szereg sprawnych żurawi wodnych szkoda że nikt nie pomyślał wtedy aby to wszystko pozostawić ale cóż trudno co dobre nie wróci.


#56 ~Vancuver~

~Vancuver~
  • Goście

Napisano 01 marzec 2012 - 14:29:31

Dołączona grafika

WIATA KOLEJOWA- USTKA Stan peronowy w USTCE, doskonaly zabytek i chyba tu bardziej teraz straszy albo gdzies odchodzi w zapomnienie ??? :blink: :o
Zachowanie starych tradycji, czyli konserwacja nie powinno obok kolidowac z modernizacja tego obiektu.

Ustecka stacja kolejowa , wcześniej węzeł kolejowy Ustka posiadał (i nadal tak jest) dwa perony. Osłonięte drewnianym daszkiem wspartym na słupach. Typowa ochrona podróżnych przed deszczem i słotą. Z peronów w kierunku dworca i w kierunku miasta wychodzi się schodami wiodącymi na wiadukt nad torami łączący przedłużenie ulicy Grunwaldzkiej - Dworcową z ulicą Darłowską po drugiej stronie rzeki Słupi.

Dołączona grafika

Wiata kolejowa w Niemczech Rostock Bramow.

#57 ~Memorial train story~

~Memorial train story~
  • Goście

Napisano 06 marzec 2012 - 11:57:24

Dołączona grafika
Archiwalna mapa odcinka kolejowego Ustka- Sławno 1934

#58 ~MTS~

~MTS~
  • Goście

Napisano 13 marzec 2012 - 16:16:43

Dołączona grafika
Duninowo: archiwalna mapa; na linii kolejowej z Ustki.
Małe puzzle z przeszłości, wiedza której szukasz...

Dołączona grafika
Golęcino- Zaleskie
Dołączona grafika

#59 ~MTS~

~MTS~
  • Goście

Napisano 13 marzec 2012 - 16:25:55

Dołączona grafika

Dla odnowienia pamięci, oto zdjęcie i ujęcie...
Biesiada z chipsami :P

#60 ~The Rose~

~The Rose~
  • Goście

Napisano 30 marzec 2012 - 12:58:27




"The Rose of Allendale" Poprostu muzyka, co stracone daj odszukac- zawitaj sercem...





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych