Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Śladem zaginionych torów - Film


349 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~R&O~

~R&O~
  • Goście

Napisano 28 maj 2011 - 11:06:00

Archiwalna mapa polaczen kolejowych w okolicach Slupska, kliknij lub zanotuj strone:http://i712.photobucket.com/albums/ww128/Aastra28/Astra28/StKB/Koleje_01.jpg

#22 ~Contra Slawno-Maker~

~Contra Slawno-Maker~
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2011 - 13:46:28

[b]Kolejowymi dworcami zainteresowane są Kępice, Ustka i Słupsk.[/b]

11 stycznia 2011 weszła w życie zmiana ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP, na mocy której gminy będą mogły przejmować dworce kolejowe, pod warunkiem że budynki zachowają funkcje związane z obsługą podróżnych.

Część samorządowców zamierza skorzystać z nowych przepisów.

- Staramy się o przejęcie usteckiego dworca już od trzech lat. Teraz zobaczymy, na jakich warunkach będzie to możliwe – stwierdził krótko Jan Olech, burmistrz Ustki.
Aż pięć kolejowych dworców: w Korzybiu, Barcinie, Kępicach, Biesowicach, Ciecholubiu i Przytocku ma w swej gminie Magdalena Gryko, burmistrz Kępic.

- Obecnie analizujemy ustawę, bo wstępnie jesteśmy zainteresowani taką możliwością. Na pewno w przypadku dworców w Kępicach i Korzybiu. Przede wszystkim mają służyć mieszkańcom, pilna sprawą jest na przykład ponowne otwarcie dla podróżnych poczekalni w Kępicach, bo obecnie marzną oczekując na często spóźniające się pociagi – stwierdziła pani burmistrz.

W sąsiedniej gminie Kobylnica również analizują nowe prawo. Tu na ewentualne przejęcie czekają dworcowe obiekty w Sycewicach, Reblinie i Słonowicach. - Jeszcze nie zajmowaliśmy się taka możliwością, nikt również nie zwracał się do nas w tej sprawie.Myślę, że najpierw należy przyjrzeć się tym obiektom, pod kątem przydatności dla naszych mieszkańców – stwierdził Jan Plutowski, sektretarz gminy Kobylnica.

Największy kolejowy obiekt w regionie to słupski dworzec PKP. - Wielokrotnie sygnalizowaliśmy władzom kolejowym chęć przejęcia słupskiego dworca, choćby z uwagi na to, że jego wygląd dobitnie świadczy, że pilnie potrzebuje on gospodarza. Nadal jesteńśmy zainteresowani, pod warunkiem jednak, że miasto nie poniesie z tego powodu zbyt dużych kosztów – stwierdził Mariusz Smoliński, rzecznik prezydenta Słupska.

W gminie Damnica, na terenie której znajdują się dworce w Damnicy i Strzyżynie Słupskim – również stawiają warunki. - Z uwagi na pilną konieczność budowy w mieszkań socjalnych władze gminy są zainteresowane głównie obiektami, które można zaadaptować na takie mieszkania. Tymczasem damnicki dworzec jest w całości zamieszkany – stwierdził Paweł Lewandopwski z UG Damnica. Na razie swym jedynym dworcem nie są zainteresowane również władze gminy Potęgowo.

Dzięki nowym przepisom jednostki samorządu terytorialnego będą mogły wnioskować do PKP S.A. o przeniesienie na nie prawa własności albo użytkowania wieczystego nieruchomości.

#23 ~Memorial train story~

~Memorial train story~
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2011 - 14:27:44

Archiwalna mapa polaczen kolejowych w okolicach Slupska, kliknij lub zanotuj strone:http://i712.photobucket.com/albums/ww128/Aastra28/Astra28/StKB/Koleje_01.jpg

Historia kolejek waskotorowych w Ustce, firmy HENSCHEL. Takie same musialy miec miejsce przed wojna. Fotografia patz, http://www.panoramio...4632325<Kolejka parowa

#24 ~rowerzysta~

~rowerzysta~
  • Goście

Napisano 20 czerwiec 2011 - 17:46:34

Historia kolejek waskotorowych w Ustce, firmy HENSCHEL. Takie same musialy miec miejsce przed wojna. Fotografia patz, http://www.panoramio...4632325<Kolejka parowa

Link, niestety, nie działa. :(

#25 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2011 - 06:43:11

http://www.panoramio.com/photo/4632325

ciezko odzielic slowo kolejka spacja ?

#26 ~R&O~

~R&O~
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2011 - 14:32:39

Remont torowiska w Rosowie, Kolej waskotorowa, obejrzyj:

#27 ~Emotions SRONG~

~Emotions SRONG~
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2011 - 14:48:12

Remont torowiska w Rosowie, Kolej waskotorowa, obejrzyj:

Mocne emocje!!!Szkoda ze historia byla tak okrutna. :unsure: Na pocieszenie, patrzcie...-Jak to sie robi w Bytomiu? :rolleyes: Kolej waskotorowa? Zapraszam na film:

#28 ~Star Ship***~

~Star Ship***~
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2011 - 14:59:42

Mocne emocje!!!Szkoda ze historia byla tak okrutna. :unsure: Na pocieszenie, patrzcie...-Jak to sie robi w Bytomiu? :rolleyes: Kolej waskotorowa? Zapraszam na film:

Eee tam, a JA moglbym jezdzic na jagody po Usteckim lesie. Nie pytajcie mnie czym? :D Bo moglaby tam powstac lesno-grzybowa stacja:

#29 ~Railway dream~

~Railway dream~
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2011 - 13:17:44

Owszem nalezy takze wspomniec ze isniala w USTCE przed rokiem 1945 kolejka waskotorowa: (rozklad jazdy do Smoldzina z Ustki. Nalezy kliknac na stronke: http://www.google.dk...iw=1024&bih=571

#30 ~Robert~

~Robert~
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2011 - 13:27:58

Owszem nalezy takze wspomniec ze isniala w USTCE przed rokiem 1945 kolejka waskotorowa: (rozklad jazdy do Smoldzina z Ustki. Nalezy kliknac na stronke: http://www.google.dk...iw=1024&bih=571

Polecam dokladna mape z archiwum po zachodniej stronie Ustki. Zaobserwujesz linie kolejowa prowadzaca ze Slupska, poniewaz istnialy dawniej dwie linie kolejowe wedle tej mapy ze Slupska. Coz, armia czerwona zrobila z tego niewielki uzytek bo gdyby do dzisiaj istnialy takie polaczenia, Ustka bylaby naprawde ciekawym miejscem dla turysty. (Patrz lub kliknij) -strona > http://www.mapy.eksp..._stolpmunde.jpg

#31 ~odjechany...~

~odjechany...~
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2011 - 14:06:05

Jak widać Niemcy przed wojną byli bardziej zorganizowani niż my 70 lat pózniej ,czy za drugie 70 lat będziemy chociaż na takim poziomie organizacji jak oni przed wojną. Nie sądze dlatego mnie już nie ma w tym kraju od ośmiu lat. Szkoda mi tego naszego kraju, ale trudno trzeba się szanować życie jest jedno. Komuna komuną ,teraz podobno od ponad 20 lat mamy wolność i demokracje ,a i tak nic na lepsze się nie zmienia.Dużo szczęścia Wszystkim życzę :)

#32 ~Denmark NEWS~

~Denmark NEWS~
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2011 - 14:07:23

Polecam dokladna mape z archiwum po zachodniej stronie Ustki. Zaobserwujesz linie kolejowa prowadzaca ze Slupska, poniewaz istnialy dawniej dwie linie kolejowe wedle tej mapy ze Slupska. Coz, armia czerwona zrobila z tego niewielki uzytek bo gdyby do dzisiaj istnialy takie polaczenia, Ustka bylaby naprawde ciekawym miejscem dla turysty. (Patrz lub kliknij) -strona > http://www.mapy.eksp..._stolpmunde.jpg

Czesciowo zapomniane polaczenie kolejowe SLAWNO >* <USTKA z ktorego mozemy sie dowiedziec,ze znajduje sie takze i tutaj rozklad jazdy z przed wojny: http://prusy.info/ro..._Stolpmunde.jpg

#33 ~www.lokomotive.de~

~www.lokomotive.de~
  • Goście

Napisano 01 lipiec 2011 - 11:22:18

http://www.rosnowo.pl/lokomotywy.html
Przy wsparciu Helge Hufschläger z Monachium, można było wnieść nieco światła do historii, której nieprawidłowe przedstawienie od dziesięcioleci ciągnie się przez literaturę. Także autor poddał się błędom w źródłach (Bernhard Schmeiser: Lokomotywy Krauss, Wiedeń 1977) i kolejnych (Wolfram Bäumer, Siegfried Bufe: Kolej na Pomorzu, Egglham 1988), i tak artykuł ten stawia korektę danych z artykułu wydrukowanego tutaj przed trzema laty o lokomotywie Krauss-C1’n2t na tory 750 mm w północnoniemieckich kolejach wąskotorowych i kolejach do transportu buraków (Reinhard Richter, Klaus Jünemann: Bawarskie lokomotywy wąskotorowe na terenie Prus, : DME 2/01. s. 18-31). Obiektem zamieszania są lokomotywy Krauss o nr od 3.896 do 3.898, które w roku 1898 dostarczone zostały do kolei wąskotorowej Koszalin-Nacław, późniejszej zjednoczonej kolei wąskotorowej obwodu Koszalin- Bobolice- Białogard (KBBK).

#34 ~Optymista~

~Optymista~
  • Goście

Napisano 01 lipiec 2011 - 11:29:48

Jak widać Niemcy przed wojną byli bardziej zorganizowani niż my 70 lat pózniej ,czy za drugie 70 lat będziemy chociaż na takim poziomie organizacji jak oni przed wojną. Nie sądze dlatego mnie już nie ma w tym kraju od ośmiu lat. Szkoda mi tego naszego kraju, ale trudno trzeba się szanować życie jest jedno. Komuna komuną ,teraz podobno od ponad 20 lat mamy wolność i demokracje ,a i tak nic na lepsze się nie zmienia.Dużo szczęścia Wszystkim życzę :)


JESLI patrzec na to calosciowo, to POLSKA nie miala takich mozliwosci rozwoju poprzez konflikty wojenne, pomysl tylko: ZABORY,Austiacki, Pruski, Rosyjski? Poza tym Polska rozumie WOLNOSC tylko wypada jeszcze sie jej nauczyc bowiem to tylko 20 lat po Ludowej Polsce. Zaniedbanie tak owszem, brak organizacji to co innego.

#35 ~OPTYMISTA~

~OPTYMISTA~
  • Goście

Napisano 13 lipiec 2011 - 11:35:46

http://www.waskotoro...e_ciuchcia_.jpg

Milosnikom waskortowej zabawy polecam:
http://www.waskotoro...lin.pl/news.php TEMAT STALY.

Szanowni Państwo,
W 2009 roku rozpoczęliśmy remont pomieszczeń znajdujących się w budynku lokomotywowni. Dzięki pomocy mieszkańców Koszalina udało nam się wyremontować 2 pomieszczenia . W jednym z nich planujemy zorganizować salę tradycji kolejowej. Jednak prowadzenie dalszych remontów wiąże się z licznymi kosztami. Dlatego zwracamy się z prośbą do Państwa o wsparcie i przekazywanie nam materiałów budowlanych, elektrycznych, które posłużą do stworzenia w budynku lokomotywowni pomieszczeń, w których będziemy mogli realizować nasze cele statutowe. Z góry dziękujemy za okazaną nam pomoc.


Kontakt: 510287445

Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki rozpoczęło zbiórkę złomu. Poszukujemy osób i firm, które nieodpłatnie przekażą nam niepotrzebne metalowe elementy.Dysponujemy własnym transportem, który posłuży nam w odbiorze złomu od darczyńców. W roku 2010 rozpoczęliśmy odbudowę lini kolejowej z Manowa do Rosnowa. Udało się nam ułożyc 1.5 kilometra torów.

Jednak do kontynuowania prac niezbędne są elementy torowe.Potrzebujemy 14 ton złomu, ponieważ jedna z Koszalińskich firm likwiduję aktualnie bocznicę kolejową i z niej uda nam się zebrac potrzebną ilośc materiałów na kontynuowanie prac.

Na chwilę obecną zebraliśmy juz 7 ton złomu dlatego liczymy na Państwa pomoc. W zamian oferujemy mile spędzone chwile w pociągu do Rosnowa, który mamy nadzieję, że dzięki Państwa pomocy pojedzie już za rok



Linki

www.drezyna.com.pl - strona poświecona Pomorskim Koleją Wąskotorowym

www.netius.pl - NETIUS Multimedia strony internetowe

www.koszalin.pttk.pl -PTTK Oddział Koszaliński

www.i-pila.pl/bwkd/fotografie/po2000-kmk.html -strona poświęcona kolei wąskotorowej w Białośliwiu

www.mlawa-wask.yoyo.pl -strona poświęcona kolei wąskotorowej w Mławie

www.dabie.k-ow.net/~maciek/ -strona poświęcona kolei wąskotorowej w Jędrzejowie

www.gkw-gniezno.pl -strona poświęcona kolei wąskotorowej w Gnieźnie

www.sredzkakolej.prv.pl -strona Średzkiej Kolei Wąskotorowej

www.ssmkz.dl.pl -strona Miłośników Transportu ze Świnoujścia

www.kleinbahn.pl -Wrocławsko-Trzebnicko-Prusicka Kolej Wąskotorowa



www.ogloszenia-turystyka.info/ -Ogłoszenia Turystyczne

#36 ~PMT Linie Kolejowe Sp. z o~

~PMT Linie Kolejowe Sp. z o~
  • Goście

Napisano 24 sierpień 2011 - 16:58:08

http://www.pmtlk.pl/...ajw.php?id_w=39 DUNSKIE LINIE KOLEJOWE: http://www.skyscrape...ad.php?t=723234

#37 ~Canadian railway~

~Canadian railway~
  • Goście

Napisano 01 wrzesień 2011 - 14:37:15

:blink: Ciekawe relacje, fotografie forumowiczow na temat linii USTKA SLAWNO kliknij i oberzyj na stronie: http://www.forum.eks...b70594174a7bd49

#38 ~BMK~

~BMK~
  • Goście

Napisano 07 wrzesień 2011 - 15:23:40

Eisenbahner sind beschämt über die Bahn <_< Einzel Marlena Borawska 25/08/2011 Leszek Mietek (Confederation of Railway Workers 'Trade Union): Ich hoffe, dass im Rahmen der Vereinbarung am Ende der polnischen Eisenbahn wird es Normalität werden. Eisenbahner sind beschämt über die Bahn - ein Interview mit Leszek Mietek
Eisenbahner sind beschämt über die Bahn - ein Interview mit Leszek Mietek
Leszek Mietek, Präsident der Confederation of Railway Workers 'Unions in das Studio auf Signal

- Wir fordern in erster Linie dazu, um Eisenbahn nicht mehr zu schämen für das Funktionieren der polnischen Eisenbahn - Leszek Mietek Berufung eingelegt.

Er argumentierte, dass die Eisenbahner kämpfen für sich, um in ein gut geführtes Unternehmen, das auf den Kunden ausgerichtet ist die Arbeit. - Solche, wer in der Lage sein ein entsprechendes Angebot Versand für Reisende geben. Wir leben in einem großen Land in der Mitte Europas und die Reise ist ein Muss - erklärte der Mann "Day Signal".

Laut dem Präsidenten der Bundesvereinigung der Railway Workers 'Gewerkschaften, um sicherzustellen, dass die Qualität des Schienenverkehrs besser war, so stellen einige grundlegende Änderungen. - Notwendigkeit, zeitlich aufeinander abzustimmen, um Investitionen in die Infrastruktur, die Reisende nicht 40 kmh nicht geritten und nicht die Stationen zu machen. Bitte geben Sie eine gemeinsame Eintrittskarte und aufhören, zu Lasten des Unternehmens von den Eigentümern - aufgezählt Gast Ones.



Wie für den Streik bei der Bahn, diesmal plane ich für Fluggäste, die genug hatten, unter anderem Zugverspätungen zu tragen und um es milde auszudrücken, schwaches Management und Matthew sagte, dass "Eisenbahn serielle voll identifiziert sich mit den Anforderungen der Reisenden." Er räumte ein, dass die Missstände legitime Reisende. - Wir unterstützen sie. Der gemeinsame Kampf der Passagiere und die Eisenbahner zwingen könnte Änderungen, die an der polnischen Eisenbahn durchgeführt werden - sagte er.



Beachten Sie, dass am Mittwoch, vor Mitternacht, im Vorstand von Gewerkschaftern und Regional Transport nach fast sechsstündigen Verhandlungen eine Einigung erzielt haben. Beide Seiten gingen zu großen Konzessionen. Eisenbahner nicht durchführen kündigte am Freitag und Samstag auf der Bahn zu schlagen. Mitarbeiter des Unternehmens - neben Erhöhungen von durchschnittlich 120 Gold, das sie haben in diesem Monat - wird mehr Gold im Durchschnitt rund 130 mehr als im Juli 2012 und 30 Zloty mehr seit Anfang 2013 zu bekommen. Dieser Anstieg ist abhängig von der Finanzlage des Unternehmens.

- Der Rest der Lohnnebenkosten Anforderungen werden auf einem "top-Schiene", die die wichtigsten Probleme im Bereich der polnischen Eisenbahn-Personen-Dienste zum Nutzen der Fahrgäste gewidmet sein wird entschieden werden - sagte der Chef der Bundesvereinigung der Bahn Gewerkschaften Leszek Mietek. Er fügte hinzu, dass diese Arbeit Baugruppen werden, um alle Aspekte der Bahn zu diskutieren. Sein Start ist für Mitte September geplant. Regional Transport ist derzeit der größte Passagierflugzeug Bahnbetreiber in Polen. Jeden Tag die Strecke geht rund 2700 der Firma Züge trägt 300 Tausend Menschen. Letzte Woche war ein 24-stündigen Generalstreik. Die Gewerkschaften sagten voraus, dass im Falle des Scheiterns der Tarifverhandlungen in dieser Woche einen 48-stündigen Streik bekanntgeben.

Interview mit Henry Szrubarz.

#39 ~Wojciech F.~

~Wojciech F.~
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2011 - 14:07:44

.Linia kolejowa Ustka – Szczecinek przed szansą na modernizację :rolleyes: Jest szansa na rewitalizację połączenia kolejowego Ustka - Szczecinek za 25 milionów euro. To oznacza modernizację torów i dworców. Pierwsze prace mogą rozpocząć się już w przyszłym roku.

Chodzi o unijne pieniądze, których Ministerstwu Transportu nie udało się przesunąć z programów kolejowych na drogowe.

- Ponieważ nasz region jest terenem zagrożonym wykluczeniem komunikacyjnym, mamy nadzieję, że uda się nam pozyskać te niewykorzystane fundusze. Już jesteśmy po pierwszych rozmowach - mówi Marek Biernacki, radny wojewódzki ze Słupska.

Nie ukrywa, że swoje nadzieje wiąże z tym, że obecnie Ministerstwem Transportu kieruje Sławomir Nowak, lider PO w Pomorskiem, który zna sytuację komunikacyjną w naszym regionie. W zabiegach o wpisanie tego projektu do ministerialnego programu "Infrastruktura i Środowisko", który realizowałaby PKP, radny współdziała z posłem Stanisławem Lamczykiem z Kartuz oraz burmistrzami Ustki i Kępic. Swoje pomysły już przedstawili podczas ostatniego Konwentu Burmistrzów w Rowach. Według Biernackiego jest szansa, że projekt kolejowy ruszy już w przyszłym roku.

- Rewitalizacja połączenia Ustka - Szczecinek obejmowałaby szereg przedsięwzięć od przebudowy połączeń torowych, poprzez przebudowę wiaduktów i renowację dworców kolejowych czy podniesienie peronów. To byłby projekt realizowany w ciągu kilku lat, ale nie obejmowałby budowy Szybkiej Kolei Morskiej, łączącej Centrum Handlowe Jantar w Słupsku z plażą w Ustce, o którą zabiega prezydent Słupska, gdyż nie ma on dotyczyć zupełnie nowych inwestycji - tłumaczy radny Biernacki.
Na razie jeszcze nie wiadomo, na jak duże pieniądze można liczyć, choć politycy starają się dokładnie o 25 mlionów euro.

Niezależnie od tego Biernacki razem z posłem Lamczykiem chce przygotowania projektu ułożenia drugiego toru na linii kolejowej Szczecin - Gdańsk, początkowo na odcinku Wejherowo - Słupsk.

Okazuje się, że lokalni politycy Platformy Obywatelskiej wzięli się za kolej. Słupski poseł Zbigniew Konwiński zabiega o to, aby pasażerowie mogli w Słupsku bezpiecznie wsiadać na dworcu do wagonów Szybkiej Kolei Miejskiej. Będzie to możliwe po podniesieniu peronów.

W październiku napisał pismo w tej sprawie do Adama Neumanna, dyrektora Rejonu Dworców Kolejowych w Gdańsku. W odpowiedzi uzyskał jedynie zapewnienie, że w propozycji planu inwestycji na 2012 rok zostało ujęte wykonanie studium wykonalności, dokumentacji przedprojektowej i projektowej celem określenia zakresu, możliwości oraz kosztów i efektywności modernizacji układu torowego i obiektów do obsługi podróżnych stacji Słupsk".
05:00 wt. 20-12-2011

#40 ~toptop.dk~

~toptop.dk~
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2012 - 16:52:39

Co naprawde łączy Ustke: Zapoznaj sie z historią, Fima Lenz&Co
.

WYKONAWCA BUDOWY POLACZEN TOROWYCH na przelomie wieku.
Wstęp: Firma Friedrich Lenz w Szczecinie weszła szybko, jako operator kolei wąskotorowych w Niemczech. Tutaj warto zauważyć, że wiele polaczen o malym znaczeniu były zbudowane jako tzw Kreisbahnen, w jezyku duńskim nazwalibyśmy powiatowe (AMT).Ponadregionalne polaczenia były normalnie wniesione przez państwa byłego cesarstwa niemieckiego. Kursy te prowadzone były przez landy własnych firm, na przykład. Würtenbergische Eisenbahn Verwaltung lub Königliche Eisenbahn Verwaltung Preussische, KPEV. Struktura kolei powiatowych byla bardzo różna. Z tym kto mial wybudowac polaczenia torowe a kto byc operatorem tych linii. Dokładne wytyczne określone przez pruski von Kleinbahngesetzes 1892-cie Friedrich Lenz dostrzegl swoje mozliwosci był w tym bardzo szybki, aby odkryć na tym rynku wszelkie korzysci już 2 lata później był na horyzoncie wraz z zakonczonym projektem. Dzięki temu jego firma Lenz & Co GmbH, była aktywnie zaangażowana w 107 lokalnych szlaków kolejowych w Niemczech. W okrągłych liczb, zaistnialo około 20 procent wszystkich lokalnych polaczen w Niemczech około 1900 roku - 1920.

TEKST PRZETLUMACZONO Z Jez.DUNSKIEGO /CZESC 1
www.toptop.dk



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych