Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Mechanik Słupsk


430 odpowiedzi w tym temacie

#381 ~czytelnik~

~czytelnik~
  • Goście

Napisano 09 grudzień 2015 - 11:32:21

Naprawy powypadkowych samochodów, naprawy i przeglądy okresowe oraz usuwanie usterek w komputerach pokładowych nowoczesnych aut wymagają kosztownego sprzętu i fachowej wiedzy. Warsztat naprawy samochodów to wielki nakład finansowy. Garażowicze nie mają sprzętu i przeważnie psują wasze samochody W produkcji samochodów wszystko zmienia się niezwykle szybko: urządzenia, technologie i lakiery. Aby przetrwać na rynku, właściciele warsztatów samochodowych muszą podążać za nowinkami technicznymi, uzupełniać park maszyn i podnosić kwalifikacje. Niezwykle ważne jest również umiejętne podejście do klienta. Pod tym względem serwis samochodowy jest niewdzięcznym i trudnym zajęciem. Klienci chcą wydawać na naprawy jak najmniej pieniędzy i często jest to jedyny wyznacznik wyboru zakładu, a nie jego renoma i jakość oferowanych usług.

Kolega prowadzi warsztat Auto Serwis od kilku lat. Wcześniej pracował u kogoś, ale chciał otworzyć własny zakład naprawczy. Do otwarcia własnego warsztatu nie trzeba mieć specjalnych uprawnień. Miejscem napraw samochodów może być nawet przydomowy garaż, o ile spełnia techniczne wymogi. Zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy lokal musi posiadać wentylację, antypoślizgowe posadzki oraz odpowiednie oświetlenie. Powierzchnia punktu napraw nie powinna być mniejsza niż 150 m2, do tego małe biuro oraz magazynek. W warsztacie powinny być minimum dwa stanowiska do obsługi aut. Jedno będzie potrzebne do wykonania zleconych napraw, drugie – na wypadek nagłego zlecenia, trzecie przy większym ruchu. Jedną z podstawowych kwestii do rozstrzygnięcia podczas planowania architektury przyszłego warsztatu jest wybór pomiędzy wyposażeniem go w kanał, bądź w podnośnik. Materiały oraz robocizna w przypadku budowy kanału to wydatek rzędu przynajmniej 5 tys. zł. Najtańszy dostępny na rynku podnośnik będzie nas kosztował minimum 7,5 tys. zł.
Wybór zależy od preferencji mechaników– mówił kolega, który w swoim warsztacie posiada dwa stanowiska naprawcze. Na obydwu samochody reperowane są na kanałach– Przy niektórych naprawach podnośnik jest wygodniejszy, inne trudno wykonać bez kanału.

Trzeba będzie też podjąć decyzję o liczbie stanowisk, na których jednocześnie mogą odbywać się naprawy. Jak przyznaje kolega, praca na jednym kanale jest bardzo trudna, a dwa to absolutne minimum. Planując liczbę stanowisk, należy pamiętać o korzyściach i skali. Każde kolejne stanowisko w znaczący sposób zwiększa nasze możliwości produkcyjne i tym samym umożliwia pomnażanie przychodów.

Warsztat powinien mieć przede wszystkim łatwy dojazd. Zakłady naprawcze często znajdują się przy trasach wylotowych i na obrzeżach miast. Dobrym miejscem na otwarcie stacji napraw są także bez wątpienia dzielnice mieszkalne oraz okolice giełd motoryzacyjnych.

Oprócz wiedzy i doświadczenia do otwarcia własnego warsztatu potrzebne są pieniądze. Koszt inwestycji w wyposażenie zakładu naprawczego może sięgać nawet 200 tys. zł. Związane jest to z zakupem nowoczesnych urządzeń do diagnozowania pojazdów, mierników, podnośników i wielu innych. Oprócz tego wśród standardowych narzędzi powinny znaleźć się komplety kluczy, prasa hydrauliczna czy przyrządy do regulacji np. sprzęgieł, ściągacze.

Wysokość wydatków uzależniona jest w dużej mierze od tego, jakie usługi mamy zamiar świadczyć. Otwierając warsztat, można nastawić się na naprawianie wszelkiego rodzaju usterek lub wybrać konkretną specjalizację. Niektóre zakłady decydują się zawęzić swoją działalność tylko do naprawiania wybranych marek lub danych części pojazdów, np. silników, rozruszników, wydechów czy hamulców. Przy podejmowaniu decyzji warto zorientować się, jakich pojazdów w okolicy jest najwięcej. Już na etapie planowania należy wybrać pomiędzy wyposażeniem warsztatu w kanał lub w podnośnik. Praca przy podniesionym aucie jest wygodniejsza niż schodzenie pod niego, jednak nie wszystkie naprawy można w ten sposób wykonać, np. te przy zawieszeniu. Budowa kanału to wydatek przynajmniej 5 tys. zł, zaś najtańszy dostępny na rynku podnośnik będzie nas kosztował 8 tys. zł. Wybór zależy od preferencji mechaników, produkowane samochody wyposażone są w zaawansowane rozwiązania elektroniczne, przez co nawet proste usterki wymagają komputerowego diagnozowania. Koszt specjalnego interfejsu diagnostycznego zależy od zakresu kompatybilności interfejsu z różnymi markami samochodów. – Auta z grupy Volkswagen, czyli seaty, audi, skody, no i volkswageny mają wspólny interfejs. Każda inna marka posiada własne oprogramowanie, co zwiększa wydatki warsztatów, które chcą je serwisować. Cena dobrego sprzętu, który zdiagnozuje coś więcej niż błędy silnika, zaczyna się od 3 tys. zł. Wszelkie naprawy aut związane są z zakupem odpowiednich części, dlatego istotne jest także nawiązanie współpracy z hurtownią części samochodowych. Dzięki wynegocjowanym rabatom warsztat staje się poniekąd pośrednikiem w obrocie podzespołami. Stanowi to dodatkowy dochód dla zakładu, a klienci nie muszą sami pozyskiwać potrzebnych elementów i mają korzystne rabaty na ich zakup. Warto koncentrować się na współpracy z jednym dostawcą części. Wykazując regularne i wysokie obroty, możemy liczyć na korzystniejsze rabaty, a nawet dostawę do warsztatu. Na dobre imię warsztatu samochodowego nie pracuje sam szef lecz cała załoga- mechanicy. To od nich bezpośrednio zależy jakość świadczonych usług i... zyski. Okazuje się, że znalezienie dobrego mechanika nie jest wcale takie proste.
Doświadczony fachowiec najczęściej nie szuka nowej pracy, a mało kto zatrudni absolwenta szkoły samochodowej bez praktyki .Nawet z najlepszymi na rynku urządzeniami niewiele zwojujemy bez profesjonalnych mechaników. To muszą być ludzie, którzy pracują solidnie. Wykwalifikowany pracownik kosztuje. Specjalista z kilkuletnim stażem zarabia ponad 3 tys. zł netto. Warto jednak uwzględnić jego wynagrodzenie w ogólnym rozrachunku, bo renoma (a co za tym idzie liczba potencjalnych klientów) punktu zależy od opinii, jaką warsztat wyrabia sobie codzienną pracą. Jednak już pierwsze osoby, które wyjadą z naszego warsztatu, mogą albo stać się ambasadorami naszej marki, albo żarliwie przestrzegać znajomych przed wizytą w naszym zakładzie. Dobrą rekomendacją dla firmy będzie też współpraca z ubezpieczycielami. Jeśli postaramy się o autoryzację jednego lub kilku samochodowych dilerów, może spływać wiele zleceń. Wówczas możemy liczyć, że posiadacze danej marki będą na naprawy przyjeżdżać właśnie do naszego warsztatu. Tak wygląda interes naprawy pojazdów. Trzeba płacić i nie płakać za dobre naprawy.

Długi wywód, autor ma talent, redaktor ?



#382 ksenter

ksenter

    Nowy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 14 styczeń 2016 - 08:40:04

Na to wygląda. Niektórzy mają takie zapędy. Może kolega byłby lepszym redaktorem niż specjalistą od samochodów.



#383 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 15 styczeń 2016 - 13:26:31

Nie polecam iceklima w Poznaniu - totalni amatorzy



#384 ~Pawel~

~Pawel~
  • Goście

Napisano 14 luty 2016 - 16:23:37

Lansujcie sie dalej bo dobry mechanik nie szuka klientow i nikogo nie oczernia bo niema na to czasu

#385 viktor-v

viktor-v

    Nowy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 16 marzec 2016 - 16:27:04

Mieliście może do czynienia z warsztatem przy Kopernika http://www.moto-uslu...ak-bosch-serwis ? Prosiłbym o kontakt z osobami które korzystały z ich usług, może być Pw. 



#386 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 marzec 2016 - 14:28:38

Porażka, było pisane wiele razy na forum - poszukaj ale i tak pewnie przylazłeś tu zareklamować ta nędzę.



#387 ~Jarek~

~Jarek~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2016 - 19:55:37

Porażka, było pisane wiele razy na forum - poszukaj ale i tak pewnie przylazłeś tu zareklamować ta nędzę.

 


trochę poczytałem na forach i masz gościu rację tu piszą brednie



#388 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 14 kwiecień 2016 - 20:41:05

To gdzie w Słupsku naprawiać auto żeby było uczciwie i w normalnej cenie?



#389 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 17 kwiecień 2016 - 17:24:50

najlepsze ceny ma pan Józek z garażu. Nie wiem czy uczciwy, bo nigdy jeszcze nie wystawił rachunku. Nie masz więc gwarancji czy rozrząd po wymianie  nie rozwali Ci silnika, ale za to bierze tylko 200 zł za wymianę. Nie wiem czy bez papierka masz szansę za ewentualny zwrot za remont silnika 8000zł.



#390 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2016 - 21:05:05

To gdzie?

#391 ~Gość1~

~Gość1~
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2016 - 10:13:33

Geometrię kół w samochodach bardzo dobrze ustawia ten gościu z Kobylnicy w garażu przy Głównej. On najpierw sprawdza stan zawieszenia, jeśli znajdzie najmniejszy luz to nawet się do "roboty" nie zabiera. Przyjeżdżasz po usunięciu luzów, a on znowu sprawdza czy wszystko w zawieszeniu i układzie kierowniczym jest OK i dopiero ustawia przyrządy diagnostyczne. Solidna firma. Polecam. Jeżdżę do niego od wielu lat różnymi autami i tym którym poleciłem nigdy nie narzekali.



#392 ~MateuszAM~

~MateuszAM~
  • Goście

Napisano 09 maj 2016 - 10:25:12

W Słupsku najlepszy jak dla mnie jest Euromaster OPONEX RADZIWIŁŁOWICZ

 



#393 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 13 maj 2016 - 15:36:13

Ja naprawiam od jakiegoś czasu w Premio na Piłsudskiego i jestem bardzo zadowolony . Czyściutko , miło , fachowo , zawsze planowo , zawsze na czas . Polecam .

a mi ich szef sprzedał kpl opon z 25% rabatem i okazało się to drożej o 25 zł szt. niż u konkurencji stracił klienta który znajomych przestrzega

#394 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 16 maj 2016 - 18:04:45

W Słupsku najlepszy jak dla mnie jest Euromaster OPONEX RADZIWIŁŁOWICZ

haha dobry żart - co klientów ubywa, że trzeba się samemu reklamować na forum ?



#395 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 16 maj 2016 - 18:07:47

Geometrię kół w samochodach bardzo dobrze ustawia ten gościu z Kobylnicy w garażu przy Głównej. On najpierw sprawdza stan zawieszenia, jeśli znajdzie najmniejszy luz to nawet się do "roboty" nie zabiera. Przyjeżdżasz po usunięciu luzów, a on znowu sprawdza czy wszystko w zawieszeniu i układzie kierowniczym jest OK i dopiero ustawia przyrządy diagnostyczne. Solidna firma. Polecam. Jeżdżę do niego od wielu lat różnymi autami i tym którym poleciłem nigdy nie narzekali.

Zgadza się, żadne tam nowoczesne urządzenia. W Kobylnicy solidnie i tanio (45-50zł) i wszystko elegancko zrobione. 



#396 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 17 maj 2016 - 12:44:14

Zgadza się, żadne tam nowoczesne urządzenia. W Kobylnicy solidnie i tanio (45-50zł) i wszystko elegancko zrobione. 

 


TO można bez użądzeń? na oko ? geometrię zrobic?



#397 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 17 maj 2016 - 12:46:51

a mi ich szef sprzedał kpl opon z 25% rabatem i okazało się to drożej o 25 zł szt. niż u konkurencji stracił klienta który znajomych przestrzega

 


dopiero po robocie sprawdziłeś ceny u innych? hahaha toś ty jakis średnio  sprytny jesteś :) możesz mieć pretensje do siebie :) głupich nie sieją, sami się rodzą :)



#398 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 19 maj 2016 - 13:30:16

 

TO można bez użądzeń? na oko ? geometrię zrobic?

 

Nie na oko, mają urządzenia - stara, najlepsza szkoła. Poprawiali mi bo tych nowoczesnych urządzeniach i dopiero właśnie w Kobylnicy było zrobione OK.



#399 UncleBenz

UncleBenz

    Nowy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 30 maj 2016 - 14:06:29

Jak widzę warsztat bez kanału to chwytam za wsteczny szybciej niż Jessie James za rewolwer.



#400 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 31 maj 2016 - 07:53:13

Jak widzę warsztat bez kanału to chwytam za wsteczny szybciej niż Jessie James za rewolwer.

 


Niektórych poniosło i podnośniki kupili, wariaty zamiast kanały normalne mieć :)

 

to sarkazm w nawiązaniu do wcześniejszej wypowiedzi :)

 

Brawo Ty!





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych