Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Jak tanio ogrzać dom :: zobacz komentowany artykuł

106 odpowiedzi w tym temacie

#1 ~neo-1~

~neo-1~
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2009 - 16:50:11

""Na ogrzanie 200-metrowego domu miesięcznie potrzeba około 10 ton węgla. Cena tego opału kształtuje się od 115 zł za tonę. ""

Nie znam się na węglu brunatnym, ale czy to możliwe, aby miesięcznie spalać ok 10 ton. Przez całą zimę to wyjdzie + - 50 ton. Jeżeli nie więcej. Ponadto, 10 ton X 115 zł. to wychodzi miesięcznie 1150 zł. Czy to jest tanio?.

#2 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2009 - 17:33:29

A żeby było lepiej to na dzień wychodzą 333 kilogramy :) Pół dnia by zeszło jak nie więcej na dokładanie do pieca... :)

#3 ~~gostek~~

~~gostek~~
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2009 - 18:42:04

to prawda, autor się pomylił. 10 ton wegla wychodzi na sezon.

#4 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2009 - 22:42:38

Mi wychodzi niecałe 5 ton eko-groszku na cały rok. W okresie jesień-wiosna ogrzewanie ciepło idzie na C.O i wodę a w okresie letnim tylko na wodę. Piec pracuje 24h/7 wyłączany tylko do wyczyszczenia na czas około 30min-1godz., raz w miesiącu. Zasobnik na wegiel ma około 200kg zasypu. Powierzchnia domu około 250m2. moc pieca 25kW. Ocieplenie to styropian 5cm, grubość muru 36cm. Okna plastikowe.

Mało roboty a koszt porównywalny z zakupem drewna (które ciężko teraz zdobyć), ponieważ przy pomprzednim piecu spalałem około 20metrów drewna na sezon grzewczy, przy temperaturze w domu koło 22-24 stopni.

#5 ~FREEDOM~

~FREEDOM~
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2009 - 10:18:00

Jeżeli któryś z użytkowników ( lub znawca) dokladnie podał ile to urządzenie kosztuje bym był wdzięczny, a poza tym ile wynosi calkowity koszt grzania 2 lub 3 pokojowego mieszkania?
Jeżeli ktoś to ma w domu na pewno może powiedzić dokladnie. Ma już rozeznanie. Czytałem artykuł i robi wrażenie.

#6 ~Gość~

~Gość~
  • Goście